Brandsläckare

Jag har varit och köpt Rustas vita pulversläckare som ska kunna släcka:
A= brand i porösa material som trä, textil, papper.
B= brand i vätskor,oljor och bensin
C= gasbränder



Den sitter nu på väggen bredvid glasdörren till uterummet. Den fick den plastsen för att man lätt ska kunna nå den ifall det skulle hända något med gasolgrillen. Samt att det är i vardagsrummet jag eldar de flesta ljusen. Men jag skulle även kunna tänka mig att ha en i köket bredvid skafferiet.

Det har varit strålande sol och några plusgrader men blåst så mycket idag. Jag var och lämnade in bilen på verkstaden i morse och gick därifrån till jobbet. Bara på den promenaden kände jag hur huvudet började värka av all blåst. Det är typiskt att det ska blåsa nu när sportlovet börjar kan det inte få vara fint nu i någon vecka. Men plusgraderna och blåsten gör att snön smälter fortare så någonting gott finns det ju också med blåsten. För kanske kommer våren och de gröna gräsmattorna fortare fram som jag längtar till. Ha en fortsatt bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så bra o kunna ha den framme o lättillgänglig! Jag vill oxå ha en vit! Kansek kan jag spraymåla min röda?!

2010-03-09 @ 23:15:50
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Annelie

Den där är så rackarns snygg, om inte vi hade fått en röd nu i julas så skulle jag springa direkt ock skaffa en vit.

2010-03-10 @ 12:01:07
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: mimmi

snygg brandsläckare, den har jag inte sett tidigare

2010-03-10 @ 18:51:39
Postat av: Linn

Va? Säljs den där på rusta nu, jag köte en såndär till min svägerska i present förra året på mio för dyra pengar, jag gissar att du fick ett betydligt bättre pris på rusta än vad jag fick på mio...

2010-03-10 @ 22:34:49
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ann-Therese Tjärnlund

Mycket snygg. Kul med sånt som både praktiskt och snyggt på samma gång.

2010-03-14 @ 21:25:55
URL: http://falkan40.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0