Klassträff på gång

Igår blev jag uppringd av en som annordnar klassträffar. Det är 30 år sedan vi slutade 9:an i år så hon undrade om jag kunde stå som kontaktnamn på inbjudan för förfesten. Förfesten skulle vara på någon pub eller restaurang som skulle stå i inbjudan. För 10 år sedan träffades vi på en arbetsplats så jag bad att få återkomma med förslag för det kändes inte så roligt att träffas på en pub först. Jag tycker det är trevligare att träffas bara klassen först så man hinner prata med alla. För man ska ju vidare sen till middag och dans och då är det många andra man också ska hinna träffa som har gått i andra klasser och skolor. Så jag ringde en av mina gamla klasskompisar som genast var på och tyckte att vi skulle ha förfesten hemma hos henne. Det är bara att hoppas att det blir samma uppslutning som för 10 år sedan då var det bara 3 st som inte kunde komma. Men det kom även en som hadde slutat och flyttat från klassen efter 7:an så det var roligt. Jag har ett klassfoto från denna kväll och när man jämför med ett från skoltiden är det några som har förändras och andra som är sig lika.  

Annars har vecka sprungit för bi i raskt takt. På torsdagskvällen var jag till en fd jobbarkompis och fikade. Det är 4 st som brukar träffas hemma hos varandra och fika och prata och har hållit på med det sen de blev uppsagda  Nu har jag också hängt på så nu är vi 5 st. Nästa träff är i april så det är några månader mellan träffarna. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och jag skrattade gott.



Här hemma händer det inte så mycket under veckan. Tanken var att vi skulle sparka igång igen och jobba med huset i helgen men vi får se hur det går. Men årets första blombukett har jag varit och köpt det blev både tulpaner och nejlikor. Jag har även planerat att baka semlor för både jag och sonen älskar semlor så vi äter dom inte bara på fetisdagen. Nu har nog maken startat för det börjar låta från badrummet så det är bäst att jag också sätter igång. Ha det.

Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Kul med klassträff!



Sv ang. LP-skiveramarna: Tiger har en hemsida, men ingen webshop, tyvärr :-( Och jag såg även på deras hemsida att de bara finns i södra Skåne.

2010-01-24 @ 00:13:28
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: mimmi

jag har hunnit äta flera semlor redan. till jul fanns det saffrans semlor, goda, men dom vanliga är ännu godare. Om man är en riktig semle älskare ska man fara till kvartersbageriet i piteå för dom har verkligen goda semlor, dom har sålt sedan trettondagen.

2010-01-24 @ 14:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0