Bortplockat

Nu är julen bortplockad och veckorna återgår till att vara fyld med arbete. Det är många blåveckor innan nästa ledighet. Skärtorsdag är den 1 aprill så det är 2,5 månader till nästa lång ledighet. Det har varit skönt att få vara hemma och ta dagarna som de kommer. Jag och sonen har lagt 3 st 1000 bitars pussel under jullovet. Men vi har även spelat en del sällskapsspel och ätit mycket gott både hos andra och här hemma eftersom vi har varit på middagar och även haft bjudningar. 



De plommonlila gardinerna har fått ersätta dom vita som jag satte upp till jul.

Idag har jag varit ute en stund men det blåste så det kändes så mycket kallare änn vad termometern visade. Jag skottade en gång fram till växthuset för att vi skulle sätta in en kupevärmare så att snön på taket skulle kana av. På hustaket har snön rasat ner så nu har solpanelerna kommit fram. Den stund som solen sken idag så laddade den upp 18 grader varmt. Nu väntar jag på att bastun ska bli varm så ska vi basta innan vi ska se staffeten i skidskytte. Både jag och maken tycker om att se skidskytte och det är så roligt att det går så bra för de svenska damerna. Så idag håller jag tummarna för herrarna.

Uppdatering: staffeten är i morgon utan det är masstart idag först herrarna sedan damerna.

Kommentarer
Postat av: mimmi

Är ljusstaken ny?

2010-01-16 @ 15:08:49
Postat av: Anneli

Ja den köpte jag samtidigt som soffan. Jag har haft den i uterummet under julhelgen med tända ljus.

2010-01-16 @ 15:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0