Nattlig gäst

Vi har inte bara haft dottern hemma i helgen på besök utan även en nattlig besökare som lät sig väl smaka av träden på framsidan. Man kan se hur den har börjat äta av bollpilen där den även tog med sig ljusmattan som hängde i trädet. Som tur var inte strömmen på en del av ljusmattan hängde kvar i bollpilen och en bit av den låg i snön nedanför.



Sedan har besökaren gått vidare till äppelträdet där den har ätit vidare och lämnat lite av ljusmattan.



Efter det har det prommenerat iväg längst infarten för där hittade maken rester av ljusmattan. Här är fotspåren efter våran nattliga gäst.



Så till våren blir det att ta fram sekatören och beskära träden eftersom det blir så fransigt där de har ätit och då blir det lättare sjukdommar i träden. Jag har även sett andra större spår i trädgården så det är inte första gången i vinter vi har besök. Men jag hoppas att det är den sista.
Ha en fortsatt bra söndag själv ska jag iväg och fira min systerdotter som fyller år.

Kommentarer
Postat av: mimmi

tråkigt med ljusmattorna, är de helt förstörda nu?Peppar peppar så har vi inga sådana stora djur i trädgården, men jag är rädd att mössen ska ha kalasat, som dom gjorde för två vintrar sen. Dom kommer ju lätt åt träd och buskar när dom gräver gångar i snön. Har i dag satt dom första fröna inför sommaren.

2010-02-25 @ 00:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0