Äntligen sol

I helgen har äntligen solen kommit fram och värmer både kinder och själ. Man blir så mycket mer aktiv när solen skiner. Igår hann vi med ganska mycket. Först var vi iväg och hälsade på ett par som har byggt om sitt hus och har nu fått ett jättestort kök. Det var superfint med vitt Marbodalkök med ekbänkskivor och vissa detaljer och rostfria vitvaror. När vi kom hem så skottade vi av skärmtaket sedan blev det bastu innan maten. Jag färgade även disktrasorna en idé som jag har tagit från Anniebo.



Före



Efter

Till melodifestivalen blev det ost och kex. Jag hade tidigare i veckan varit och köpt olika ostar på en delikatesaffär som jag hade fått ett presentkort hos till jul. Eftersom det är alla hjärtans dag i helgen så fick veckans blommor extra dekoration med hjärtan.



Lite kort om veckans händelser: måndag var vi på middag hemma hos svägerskan som har fyllt år. De bjöd på en jättegod pastagratäng. Tisdagen var jag på vinprovning med ett helt gäng med kvinnor, en må bra kväll. Biblioteket och Rondellen (loppis) är också ställen som jag har besökt i veckan. Just nu håller maken på med att kakla i badrummet så det är dax för mig att städa här hemma. Det ser så dammit ut nu när solen tittar in för att inte tala om fönstrerna som ser ut att behöva en rengöring. Ha en fortsatt bra söndag.


Kommentarer
Postat av: Grannen K

Ska börja med att tacka för att ni tog er an vår lilla "smitare" och släppte in henne, tusen tack!! Sen undrar jag vad Loppisen "Rondellen" är för nåt?? Det lät spännande! kram!

2010-02-14 @ 19:38:02
Postat av: karina

Fina disktrasorna blev och underbart vackra blommor!

2010-02-14 @ 20:40:46
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det är inte roligt att vara inomhus den här årstiden mitt på dagen. Det blir så mycke dammtorkande då. Har upptäckt att det inte är så smart att ha ett element på toan som blåser luft eftersom det blåser runt en massa damm, men positivt är att allt torkar mycket fortare nu än förr.

2010-02-14 @ 22:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0