Pimpling

Igår var vi och pimplade eller rättare sagt alla de andra i familjen. Jag låg och solade i en solstol på isen. Det är så mycket vatten på isen så man var tvungen att ha stolar med sig att sitta i. På aftonen tog vi fram kolgrillen så det blev grillat till middagen. Den senaste tiden så har vi för det mesta använt gasolgrillen så det var gott med lite omväxling.



Nejlikorna och gerbian är från förra veckans bukett men rosorna hade vissnat så dom fick ersättas med lite tulpaner. Det blev även en ny blomma till påskgruppen eftersom lökarna hade blommat över.



Jag har börjat fundera om det inte är dax att byta till vårgardiner i vardagsrummet. Vi får väll se om det blir av. Ha nu en fortsatt bra dag. 

Kommentarer
Postat av: mimmi

Härligt med tulpaner och en del av dom kan lukta mycket gott. Dom jag fick när jag fyllde år stod nästan två veckor och luktade jättegott.

2010-04-05 @ 23:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0