Påskmiddag

Igår var vi på påskmiddag hemma hos lillasyster. Det var släkten på min sida som träffades. Vi brukar göra det varje år. Varje familj tar med sig något till middagen så att ingen behöver stå vid spisen. Jag hade gjort kycklingsallad med vitlöksbröd samt en chokladtårta. Så här såg det ut innan vi satte oss vid bordet.







Våran dotter var inte med eftersom hon är i Riksgränsen och åker skidor. Det är ett kompisgäng som har hyrt en stuga i en vecka. Men idag är det sista dagen så hon kommer hem till oss imorgon så då blir det påskmiddag här hemma. Har sparat påskäggen till dess för även om mina barn är stora 19 och 20 år så ger jag dom godisfylda påskägg. Nu hoppas jag på att solen ska titta fram idag också så att man kan sitta ute och njuta. Måste ut och göra vattenrännor så att smältvattnet rinner bort. Ha en fortsatt bra påsk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0