Nostalgi

De senaste dagarna har jag haft en riktig nostalgi tripp till min ungdoms dansställen. Det började i lördags när vi var på fest på Mollys. Där har man tillbringat många kvällar när man var ung. Men man såg förändringen redan på väg ner (tre våningar i en sprialformad trapp). Den mörkröda heltäckningsmattan i trappen var borta likadant med hamparepet som fungerade som ledstång. När man väl var nere i danslokalen var det sig likt fast det var nya färger på väggarna och nya möbler. Ett problem som vi inte hade när vi var unga var att mobilen fungerade inte tre våningar under mark för när det begav sig så fans det inte mobiler.

Den andra nostalgitrippen var idag när jag var på en mässa på Folkparken. Porten till logen stod öppen och jag kunde inte låta bli att titta in. Det som jag kände igen var en bit av bänken som gick längst hela väggen. Annars var det helt förändrat takåsarna syntes inte till utan nu var det gjort två våningar så att man såg inte upp till yttertaket längre. Sen var det byggt en bar och eldstad där inne. Synd för det var så roligt med disco på logen på sommaren.






Kommentarer
Postat av: mimmi

härlig Kalla. Vad bra du kommer i håg hur det såg ut. Jag kommer mest i håg att det tog en evighet när man gick nerför dessa trappor till mollys och att det kunde bli ganska trångt i trappen när en del skulle upp och andra ner.

2010-04-30 @ 06:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0