Höstplantering

Nu har hösten kommit. På torsdagskvällen visade termometern 1 plusgrad kl 20.00 så det blev att täcka mina Afrikanska liljor som jag brukar vinterförvara. Det blev också att klippa av två grenar av nejlikerosen som var full av blommor. Se bara vilka blommor och knoppar.



På fredagsmorgonen var det frost ute så det blev till att skrapa bilrutorna innan man kunde köra på jobbet.

Idag har jag tagit upp liljorna och gjort höstplanteringar istället i betongkrukorna samt i krukan vid bron. Silver njurvindorna är kvar sen sommarplanteringen. Så här blev det vid bron.



Den lila färgen har även hittat ut på bron.

Planteringen i betongkrukorna skiljer sig inte mycket från bara lite större höstkål och annanfärg på ljungen och ingen cypress.



Så här ser det ut på håll.



Växterna som ska vinterförvaras har fått flytta in i växthuset där de kan vara någon vecka till innan det blir att flytta dom vidare in i garaget.



Imorgon ska jag fortsätta fixa i trädgården med att rensa ogräs och annat som ska göras innan snön kommer.

Jag kan även berätta att vännerna slog till och köpte huset som vi var och tittade på förra fredagskvällen. De har dragit dit sin husvagn och har börjat fixa med huset. Det blir nog att göra ett besök där om någon vecka för att se hur de går för de nya stugägarna.

Det var allt från mig ha nu en fortsatt bra helg.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Fina höstplanteringar! JAg tycker oxå det e kul o göra fint i krukorna nu på hösten, men det har inte blivit så mycket här än för vi har fortfarande varmt och många av sommarblommorna i krukorna blommar än så det får vänta ett tag till :-)

2009-09-19 @ 22:13:56
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0