Söndag

Vaknade till ljudet av regn som slår mot fönstret. Det är ändå skönt att nederbörden är i flytande form istället för snö som de har sagt på väderleksrapporterna. Idag kommer det att bli en riktig kurar dag med tidningsläsning och slö tittande på tv. Jag känner inte för att dra igång så mycket få se om jag målar ett varv till i barnens klädkammare. 

Maken var iväg igår till vännernas stuga för att bland annat prova elda i spisen och hjälpa till med att bära möbler så jag skickade med han kameran.  Så här ser stugan ut nu. Jag får ta mer kort om ett år för då har stugan fått färg och blivit tillfixad inomhus. Nu har all färg på södra sidan bränts bort av solen.

  





De har tagit bort linoliummattan som låg i köket och under mattan låg ett trägolv.  Stugan är fin och jag tror att de kommer att trivas i stugan och tillbringa mycket tid där. Det var allt från mig denna regniga söndagmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0