Frost

Det har varit kallt på morgonen i några dagar så i morse när jag vaknade så gick jag ut med kameran för att ta lite bilder. Klockan 7 så var det -6 grader ute hemma hos mig och det såg ut så här.





Åkern är vit av frosten ser nästan ut som om det ligger snö. Träden har nästan tappat alla löv. Vattnet i tunnan har fått ett tunt lager med is.



Det är dax att tömma växthuset och flytta växterna som ska övervintras till garaget.



Idag blir det att måla i barnens klädkammare som vi inte är riktigt klara med. Sen skulle det behövas klippa gräset en sista gång innan snön kommer. Det var visst risk för snö på söndag jag vill inte att sön ska komma redan. Ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0