Luleå

Mina intryck från torsdagens violinkosert är:
Det var bättre än förväntat.
Det var inte bara fioler utan även olika blåsinstumet och andra musikinstrument.
Det är skillnad att se alla spela hur det övergår från en blåsinstrument till en annan och hur samspelta alla i orkestern är.
Så jag tycker att man ska gå och se en konsert för att bilda sin egen uppfattning. Kulturens hus var stort och hadde en vacker utsida med mycket glas både på utsidans- och insidans väggar. De har både konstutställningar och andra evenemang på gång samtidigt i huset. Så när vi var där var det en dansföreställning också. På fredagen skulle Magnus Betner vara där och uppträda så jag försökte få två biljetter till hans show men det var utsålt. Det roliga var att även dottern hadde uppmärksammat att han skulle vara där så hon hadde också försökt köpa två biljetter till oss.

Fredag vid 15.00 var jag åter i Luleå nu för att besöka dottern. Jag hämtade upp henne vid universitetet och sedan bar det av mot centrum. Jag var inte på något riktigt shoppinghumör så vi gick och åt på Pasta backen redan vi 17.00 tiden. Maten var jättegod och trevlig personal så den här restaurangen går jag gärna tillbaka till nästa gång jag är i Luleå. Det blev en myskväll hemma hos dottern och på lördagen åkte vi in till stan igen. Min mamma och H var också i Luleå för att bo på hotell och mysa så vi bestämde träff och gick och fikade på cafeet som Pentik har. Så man kan sammanfatta min helg i Luleå på följande sätt lite shopping och mycket mat. Det här är vad jag köpte i Lulå.



En kokbok med Grekiska rätter, folieformar för julgodis och en sladd med kontakt. Det var allt från min Luleåresa.


Kommentarer
Postat av: Linn

Härlig helg! Jag blev imponerad av att man kan shoppa så lite när man är på besök i en annan stad!

2009-11-23 @ 21:19:02
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0