Läkarkontroll

Idag har jag varit på den årliga hälsokontrollen. Har ökat några kilon från förra året men ligger fortfarande under 2007 års vikt så det är Ok för mig. Sköterskan undrade om jag tränade mycket för att blåsprovet visade att mina lungor är helt normala för en 30-åring och det är inte dåligt med tanke på att jag närmar mig 44 och inte har tränat de sista åren.

Vidare så kommer det lite uppdateringar om hur det går för oss i badrum och tvättstugan. Vi börjar med tvättstugan så här ser det nu ut kring fönstret.



Maken har sågat till fönster foder och lister som jag senare har spacklat, slipat och målat. Jag har fogat runt kaklet och lagt en våtrumssilikonrand i övergången mellan kakel och tvättho. Nu fattas det taklister, dörrfoder och någon form av list mellan överskåp och kakel.

Går vi vidare till det stora badrummet så har det spacklats och slipats i omgångar för att få taket helt slätt innan målning. Det har varit bra dammigt här hemma med slipdamm virvlande runt. I hörnen har vi lagt våtrumssilikon i stället för spackel för att det ska vara tätt.



Taket är färdigmålat. Nu är bara resten kvar så jag återkommer med mera bilder en annan dag. Ha det.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad skönt med nyrenverade badrum! Nu är ju iofs hela erat hus nytt. Måste vara skitskoj att få göra som man vill.

Yänkte komma förbi och hälsa på snart men tiden räcker inte till. Just nu är det en massa fix inför Elins 1-års kalas på torsdag :)

/Jennie

2009-11-17 @ 20:53:36
URL: http://jenniebrannstrom.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Härligt o se andra jobba ibland ;-) Usch jag avskyr det gips, sapckel o slipdamm :-( Det e överallt! Men fint blir det!

2009-11-17 @ 22:03:07
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Linn

Slipdamm, usch! Fast jag längtar iofs lite tills det härliga dammet börjar virvla på toan där uppe :)



Vad duktiga ni är!

2009-11-18 @ 11:44:49
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0