Veckans höjdare

Under den här veckan har det varit strålande väder. Vi har varit ute ibland till 9- 10 tiden på kvällarna och hållit på. Men när det börjar bli sent så kommer myggorna och då vill man in. De första myggorna är stora och det brukar bli ganska stora fula myggbett när dom biter en. Vad det gäller trädgårdssysslor är jag inte riktigt klar med krattningen ännu men jag ser slutet. Jag har hållit på att rensa i rabatterna för nu har det börjat att ta fart. Så min veckans höjdare är att våren äntligen har kommit för under den här veckan har träden börjat få blad och de perenna växterna har vuxit ordentligt och gräset börjar bli grönt.



Jag hoppas att det inte ska komma något bakslag. Pingstliljorna har också börjat att slå ut vilket är trevligt nu när krokusarna har vissnat.



Nu hoppas jag att vädret ska hålla i sig hela nästa vecka eftersom det är en kort vecka bara 2 1/2  arbetsdag. Vi har planerat att hinna både ett och annat under denna vecka. Det var allt från mig ikväll ha det så bra.

Kommentarer
Postat av: Åsa

2009-05-17 @ 21:18:37
Postat av: Stora systeryster

Har varit i trädgården hela söndagen och måndagen, härligt. Jag sa till H och P att jag hadde tänkt ta lite grodrom från eran damm, P håller just på om groddjur på skolan

2009-05-18 @ 22:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0