Vårflod

Jag har lånat hem en kamera över helgen som jag funderar på att köpa så nu gäller det att passa på att ta kort för att se om det är rätt kamera för mig. Jag vill kunna ta närbilder på blommor och olika inredningsdetaljer eller mönster. Men den ska även fungera till att ta bra bilder på personer och vyer. Den här har två olika objektiv att välja mellan och lite olika inställningar. Det känndes bra att ta bilder med men jag skulle nog behöva lära mig mer om de olika inställningar för att få riktigt fina bilder. Bland annat var jag ute och fotade ån som går igenom våran by. Vanligtvis forsar det inte så här mycket och den är inte heller så här stor normalt men det är vårflod just nu. Så här blev bilderna jag tog av ån. Den första är mer på vy.



Den andra är lite närmare på trädet som hänger ner över ån.



Den sista har jag zomat ännu mer.



Närbild på person får våran katt vara modell för.




Grrrr.. så här ser vårat lejon ut när han är på jakt efter lite kel och klining av matte.

Det var inte mycket blommor att ta närbild på ute ikväll så det får bli ett kaprifolskott istället.


 
Nu har jag bara provat att ta med det mindre objektivet i helgen ska jag ta mera bilder med det större objektivet . Sen får  man jämföra med bilderna med den kamera jag har. Nu ska jag se hur bilderna blir när man lägger ut dom på bloggen.
Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: K

Jaså det var dej jag såg , vid ån;) Trodde någon fickade eller nåt sånt! Fina bilder! Jag längtar oxå efter en ny kamera.

Ha en bra helg!

2009-05-07 @ 20:42:04
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

snygg bid på kissemisse, det är inte lätt när man skaffar ny kamera med alla knappar och grejer.

2009-05-07 @ 21:14:35
Postat av: Cornelia

Det blev ju bra bilder! Fotade du med Auto eller egna inställningar?

Vad e det för kamera och vilka objektiv? Vad har du för nån idag?

2009-05-07 @ 23:11:09
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: M

Hej och tack för din kommentar hos mig, vad glad jag blev :). Och vilken fin blogg du har. Första gången jag är här. Kul med en annorlunda layout...



Ha en bra helg!



Kram M

2009-05-08 @ 13:33:54
URL: http://hwitavillan.blogspot.com/
Postat av: Sandra

ja, det blir såklart en stor skillnad jämfört med din lilla digitala ;) men med en bättre kamera kanske du börjar fota ännu mer än bara till bloggen och minnen är alltid kul att ha kvar!

2009-05-08 @ 23:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0