Mina loppis fynd

Igår åkte vi iväg till Hej på loppis. Byn heter så och ligger några mil bort. Det var premiär i år och vi mötte inte så många bilar så vi trodde att det kanske inte skulle vara så mycket folk där. Men ack vad vi bedrog oss massor med folk på jakt efter fynd och fika. Jag hittade några fynd i mina ögon sett bland annat dessa mönstrade glas, 5 st stora och 8 st små för 155:-.



Sen blev det även 6 st rosa färgade glas med slipade lodräta linjer för 90:-



Sen blev det även bestik och nu kommer mina systrar att bli lite nostalgiska när dom ser dessa.



Det fanns inte så många av paret längst till vänster men jag plockade de som fanns. Så totalt blev det ett dussin av gafflar, knivar och skedar. De tog 3:- st för dessa. Tanken med mina inköp är att jag ska ha dessa i vårat blivande uterum. De ska bara användas där ute och de är lätta att känna igen jämfört med mina andra bestik och glas. Nu är det bara tallrikar och skålar som fattas jag måste nog på någon fler loppis. Vi har ju inte hunnit bygga uterummet ännu så det finns tid att leta vidare för sommaren har ju just börjat. Det var allt från mig ikväll.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vilka fynd! Jätte vackra glas! Sånna bestick skulle jag oxå vilja ha :-)

2009-06-01 @ 22:22:56
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Nilla

jo dom känner man igen ;) . Jag har sjäv sneglat på dessa på biboköp. Kramizar/lilla systeryster

2009-06-01 @ 23:18:53
Postat av: Linn

Åh vilka fina fynd, och billigt :)



Man kanske måste ta sig en sväng till Hej!

2009-06-02 @ 11:50:21
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: K

Vilken nostalgitripp det var att se bestiken,sådana hade min mormor. Glasen var ju jättefina!

2009-06-02 @ 12:18:51
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fina fynd !

2009-06-04 @ 10:12:02
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nu har jag sommarlov :D

2009-06-04 @ 18:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0