Markarbete påbörjat

Veckan som har gått har jag varit hemma två dagar i förkylning. Helt orkeslös och en rinnande näsa med hosta och täta bihålor. Jag tror det var lördagens utomhusteater i regn och blåst som gjorde att förkylningen bröt ut. För jag frös så mycket trots att jag satt insvept i pläd. Men tre timmar är ganska lång tid att sitta och små huttra och frysa.
Maken har däremot inte känt av någon förkylning så han har börjat att förbereda innför byggandet av uterummet.
Han har fått flytta en rabatt med bland annat en rödbladig björk och andra buskar. Tagit bort gräset och börjat plana ut för plattan som ska gjutas.



Det blir något lass med grus innan markskivor, armeringsmattor, värmeslingor och annat kan läggas. Så det är en hel del jobb kvar som vi hoppas vi ska hinna med innan byggindustrisemestern börjar. För när den har börjat så är det svårt att få tag i någon betongbil. Men nog om arbete idag är det midsommarafton och vi kommer bara att roa oss denna dag.
Det kommer att bli god mat och dryck, lekar och bad (jag stannar nog på land) i trevligt sällskap. Jag återkommer med bilder från denna dag. Ska nog sätta på mig Västerbottensdräkten fast vi inte kommer att besöka Bonnstan men det är ju midsommar och dräkten används så få gånger att man får passa på när vädret är så lämpligt att ha folkdräkt.

Så ha en trevlig midsommarafton :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas ni får en trevlig dag/kväll och att solen tittar fram hos er!

2009-06-19 @ 11:22:06
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Linn

Glad midsommar till er med!

Hoppas förkylningen släpper för dig!

Kram!

2009-06-20 @ 10:47:43
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: YEENN

så ni var inte heller till bonnstan i år. vi var inte heller dit eftersom vi var i gagsmark på fest. god mat, lekar och mycke mygg

2009-06-20 @ 17:12:36
Postat av: K

Jaså du har drabbats av förkylning , har samma elände jag med.

Men solen kikar ju iaf på oss idag=)

krya på dej!

2009-06-20 @ 20:07:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0