Iris

Jag är just inkommen efter att ha varit ute och vattnat lite i trädgården. Det känns kyligare i luften i kväll änn tidigare kvällar så värmen kanske är på väg att försvinna. Jag hoppas att vi får ha kvar lite värme. 
När man går runt i trädgården så ser man att ny blommor har slagit ut. I kväll var det olika slags irisar som hade börjat att blomma. Här är tre olika sorter, svärdsiris är den helgula sen är det en brun och gul och sist en blå.

                                 

Jag har planterat i mina betongkrukor men blommorna har ännu inte slagit ut men jag visar ändå en bild på hur jag planterat.



Den afrikanska liljan har fyra knoppar så den kommer att bli fin. Jag har satt ljuslyktor för värmeljus från Clas Olsson med tanke på de mörkare höstkvällarna. Sen är det silver njurvinda och en ny sorts kantväxt någonting med stjärn hette den. Så här ser det ut på håll.



Jag får återkomma med bilder när det har börjat att blomma. Det var allt från mig, ha det.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Finfina planteringar i krukorna !!

2009-06-29 @ 22:06:16
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Hittade in till din blogg när jag letade efter Tibouchina på nätet. Vilken härlig trädgård du har! Du måste ha lagt ner otroligt mycket arbete och det har givit ett fantastiskt resultat. Det blir härliga avkopplande stunder i trädgården också hoppas jag. :-)



Kul att du gav maken en så härlig planta i present. :-D Tänk om du får bilschampo eller nå't tillbaka? ;-)

2009-06-29 @ 22:34:23
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0