Hemma hos familjen H del 2

Idag tänkte jag visa er lite mer hemma hos familjen H. Vi börjar med utegruppen där vi satt och åt den goda maten. Herren i huset har gått på grillkurs och var en riktig mästare vid grillen. Det bjöds på scampi som han grillade på en ekplanka som hade legat i blöt i en timme före grillning. Det var spett av kyckling och kött plus fisk som han kontrolerade med termometer när den var klar. Till var det potatissallad gjord enligt hennes mammas vis jag får återkomma med receptet senare, västerbottenostpaj, sallad och majskolvar. Maten avslutades med jordgubbstårta som en av barnen hade gjort. Allt var supergott. 
 


Här i plaskade barnen omkring medan vi vuxna stod kvar på land och tittade på.



Längst ena långsidan finns en bänk så att man kan sitta och titta på de som badar.



Det är maken som har gjort krukan de har en till närmare grillen som är fyld med olika kryddor. Så att det ska vara nära tillhands vid matlagning. Planteringsbordet och hennes grupperingar med krukor och avloppsrör får mig att önska mig ett eget bord hemma i våran trädgård.



Vi avslutar hemma hos reportaget med en inspirationsbild på en fågelholk.



Det var allt från mig ikväll, ha det.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härliga trädgårdsbilder !!

2009-06-23 @ 21:33:00
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: YEENN

menar du att din make har gjort krukorna i så fall vet jag en i piteå som skulle tänka sig dom

2009-06-29 @ 11:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0