Golv lampa

Oj nu var det någon dag sen jag gjorde ett inlägg men det har varit mycket den här veckan på kvällarna.
Måndag: Gäster på fika
Tisdag: ogräsrensning i rabbaten hann inte med alla så några är kvar till helgen.
Onsdag: Gäster på fika
Torsdag: Festligheter med ena jobbet. Det började med att vi åkte husbåt längst med älven till en ö där vi hade vissa aktiviteter bland annat var det bastu och bad i både badtunna och älven. Jag var nere och badade i älven upp till naveln men det var lite väl kallt i vattnet. God mat och dricka en rolig kväll med mycket skratt.
Fredag blir en lugn hemma kväll vi var bortbjudna men vi tackade nej för vi måste försöka hinna lite här hemma för i morgon bär det av till Piteå och födelsedagskalas. Det är mina syskonbarn (tvillingar) som fyller år. Så det här är i korta drag hur veckan har varit. 

Men jag har även varit och fyndat ny golvlampa till vardagsrummet för halva priset. Det är en inrednings/klädaffär som har utförsäljning så jag var dit för att se om jag skulle hitta något. Tycker det är synd att affären lägger ner. Golvlampan från Design House Stockholm har jag sett tidigare och varit sugen på men nu slog jag till. Det är en vit golvlampa som man ställer i ett hörn. Så här ser den ut.


Design: Roberto Cárdenas

Både skärmen och foten är en 1/4 dels cirkel om man har 2 st så kan man bilda en halv cirkel och ställa baksidan plant mot en vägg. Eller 3 st och ha den runt ett utgående hörn eller 4 och få en stor lampa. Det kommer nog att ställas i ett annat hörn för att skärmen sticker ut några cm från väggen foten är innanför. Jag får se om jag retar mig på dessa cm eller inte men i dag får den stå där och lysa. Ha en bra kväll och helg.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Skitsnygg lampa!

Ha en trevlig helg!

2009-06-05 @ 18:33:07
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken lampa !!!

Jättefin !!

Ha de gott !

2009-06-05 @ 22:39:29
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken kul och snygg lampa! Har aldrig sett den tidigare.

Ha en skön helg!

Kram Annah

2009-06-06 @ 10:59:33
Postat av: Helen

Hallå!

Tack för titten hos mig.

Vilken läcker lampa!



Hoppas helgen har varit bra!



Kram

Helen

2009-06-07 @ 22:32:28
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Anonym

fiffig lampa.

2009-06-07 @ 22:38:04
Postat av: annelie

Men vilken läcker lampa, den har jag inte sett förr... Nyfiken på Vart du hittat den..

2009-06-08 @ 09:53:30
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Malin

Förstår att du gillar den lampan, den var helt klart annorlunda!

2009-06-19 @ 11:21:00
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0