Diadembuske

Idag har jag stannat inomhus hela dagen eftersom vädret inte är det bästa i min smak. Regn och grått  är inte det väder jag vill ha när jag ska vara utomhus. Det finns saker att göra här inne också så jag blir inte sysslolös.  Men jag skulle så vilja börja plantera i krukor. Med det här vädret så får de stå kvar i växthuset. Diadembusken eller på latin Tibouchina som jag gav till maken på hans födelsedag har börjat att blomma. Det är stora intensivt blå/lila blommor. Man måste vinterförvara den för att den ska överleva och om man lyckas så kan den bli upp till 8 m har vi läst. Så här ser den ut.



Veckan som kommer är en kort arbetsvecka, på onsdag så är det kvällsaktiviteter med jobbet inte samma jobb som för två veckor sedan. Sen är det midsommar på fredag så jag kan räkna med att det kommer inte att hinnas med så mycket denna vecka. Som tur är går maken snart på semmester så då kommer han att jobba på här hemma hela dagarna. Vi måste försöka få klart för gjutning av uterummet innan byggsemestern startar. Verandan kan vänta till efter semestern om vi inte skulle hinna bygga formen för den också innan semestern. Ha en bra fortsättning av söndagen.

Kommentarer
Postat av: K

Tjusig blomma!

Träffade på dottra i helgen, inte klokt att hon är "så gammal" ..hihi

Trevlig midsommar om vi inte ses!

2009-06-15 @ 21:03:05
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Nilla

Trevlig midsommar!

kramizar/ lilla systeryster

2009-06-19 @ 08:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0