Arbete pågår

Fredagen var nog årets varmaste dag men det låter ju som om nästa vecka också kommer att vara solig och varm. Jag jobbar en vecka till sen blir det semester i fyra veckor. Jag sparar en vecka till jul. Maken har haft sin första vecka och håller på med plattan till uterummet. Formen är satt, fyllnadsmassa i form av sand och grus är på plats. Det är hårdpackat med en padda så det är rakt och fint. Nu har vi börjat lägga markisoleringen. Så här såg det ut när jag kom hem på fredag efter jobbet.



Så helgens arbete blir att få färdig grunden för gjutning. Vi hoppas att betongbilen kan komma på onsdag. 

Trädgården är så fin nu flera växter har börjat blomma och växt till sig. Så här vacker är hostan (funkia) runt våran grillplats.





Kaprifolen blommar och doftar underbart när man går förbi den.



Det var allt från mig denna morgonen kaffet är uppdrucket och nu väntar en utedag i solen. Ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0