Bröllopsdag

Idag firar vi vår bröllopsdag. För 5 år sen gifte vi oss här hemma i trädgården. Åren går fort det känns inte som om det var så länge sedan. Jag firar också att jag börjar min semester nu. Veckan som har gått har varit ganska fulltecknad. På tisdagen var vi och gratulerade makens systerdotter M som fylde 12 år. Det blev middag hemma hos dom och vi fick smaka en ny rätt som säkert kommer att börja lagas även i detta hus. På onsdagen var det gjutning av plattan till uterummet och igår var det  middag hemma hos en av mina arbetskamrater. Där serverades det också nya rätter det känns som om man har missat att prova en del nyheter det senaste året. Det får bli skärpning på den fronten så jag förlängde lånet på kokboken om medelhavsmat idag. Nu har jag någon vecka till att studera den och kanske prova laga någon rätt. Ikväll blir det grillat och vi har dukat på den ny gjutna plattan en försmak på det blivande uterummet.



Jag har gått en liten sväng i trädgården och sett att två nya Irisar har börjat att blomma. Först visar jag en ljusblå



som jag har fått av min moster sen även den vita.



Andra vit blommor som blommar i min trädgård är Krolliljan (i miiten) och till höger Rut Akleja med ett moln av blommor.



Det var allt från mig, ha det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

De vita krollliljorna som jag fick av dig, blommar nu för fullt hos mig också.

2009-07-04 @ 00:14:35
Postat av: Nilla

Grattis i efterskott önskar vi från ett soligt värmdö kramizar från syrran och leif och MB

2009-07-04 @ 19:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0