Skrivbordet

Idag är det torsdag och jag har ännu någon till dag kvar av min semester. Har varit och veckohandlat jag brukar göra det på torsdagar och det är inte alltid så lätt. Den stora frågan varje vecka är vad ska vi äta. Jag är inte en som gör matsedel för veckan utan det får bli det man kommer på när man är och handlar. Som idag blev det leverbiff något som vi inte har ätit på flera år. Men plötsligt blev jag sugen på leverbiff i gräddsås med potatis och lingonsylt, men kvällens middag blir något annat. Handlade även så att jag kan baka eget bröd så nu hoppas jag att den nya ugnen ska grädda bröd bra. I den gamla spisen blev bröden degiga så jag slutade baka bröd. Så nu är det fram med brödrecept för att hitta något gott att laga till helgen.
Idag kommer lite mer bilder på möblerna jag har målat om. Det får bli på skrivbodet och hyllan. Så här såg skrivbordet ut innan...



och så här blev resultatet.



Vi har ställt det mellan barnens rum i hallen. Jag har tänkt att det ska fungera som ett skrivbord där man kan sitta och blogga. Har inte bestämt mig ännu på vad jag ska ha på hyllan och bordet ännu. Men jag hittar nog något jag ska inte ha för bråttom utan det får bli när jag springer på något som jag gillar.  Det var allt från mig idag. Må så gott.

Kommentarer
Postat av: Helena

De blev verkligen fint =)!! Du är duktig du!

Tänkte höra om du skickat din mailadress till mig eller om du inte hunnit =)?

2009-01-08 @ 17:07:02
URL: http://sugarnspice.blogg.se/
Postat av: K

Snyggt! och finns målarfärgen och arbetsgnistan kvar ,så har jag ett vitrinskåp och en schiffonge (felstavat) som gärna skulle vilja bli vita;))

Ha en bra kväll!

kram!

2009-01-08 @ 18:38:17
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

Oj vad du målar, fint blir det. Man är ju ganska less på allt furu som man haft i flera år, skilnaden är att dina blir vita och jag har betsat mörkt i stället. Men till helgen ska jag till ikea och försöka få tag i ett fint högblankt vitt bord som ska passa tv-bänken. Har sett på nätet men det är ju inte säkert att det finns inne när man kommer dit. Många kramar från syster yster

2009-01-08 @ 22:53:12
Postat av: x

2009-01-08 @ 22:59:35
Postat av: Sandra

snyggt mamma! det blev riktigt bra! puss

2009-01-08 @ 23:00:32
Postat av: Åsa

Snyggt !!! Vad flitig du är !

Imponerad !

Själv så skulle jag vilja ta tag i målarpenseln å gå loss på boaseringen i hallen , men jag drar mig lite för det eftersom jag har ett ruskigt dåligt tålamod... ( Helst vill jag bli klar strax efter att jag har börjat måla ..)

Ha en bra helg :-)))

2009-01-09 @ 09:33:11
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Malin

Färg är en fantastisk uppfinning! Tänk vilken skillnad det blev bara möbeln blev vit.



Kram

2009-01-09 @ 22:30:19
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0