Lampor i dotterns rum

Vi har satt upp lite mera lampor i dotterns sovrum. Lampan i fönstret hittade jag på en loppis jag föll för mönstret på lampkupan. Monterade dit en klädd sladd till lampan och ett nytt fäste för kupan.



Lampan i taket är en som man kan se lite då och då i tidningar och på andras bloggar. Jag vet inte hur gamal den är men den har en hel del år på nacken.



I en hörna av hennes rum står golvlampan inköpt på Myrorna, Emmafotöljen ropade jag in på en auktion. Då var den klädd i ett trasigt blommigt tyg. Pelarbordet är också ett fynd. Spegeln på väggen är från min mormor och morfars hem. Jag har inte plockat bort allt smink från bordet för det är så det ser ut när hon är hemma.



I morgon ska jag och sonen till stan. Jag har tänkt köpa lite färg för att måla om möbler med och någon ny ampel/häng växt. Kanske blir det en tur förbi mina jobb också för att se om det är något akut som ska göras annars börjar jag om först den 12 januari. Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härliga bilder för en "lampoman" som jag ....gillar verkligen fönsterlampan !!!!

Må så gott !!!

2009-01-04 @ 20:10:50
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Annah

Vilka snygga lampor!

Hoppas ni får en trevlig stadsdag du och sonen!

Kram Annah

2009-01-05 @ 07:40:51
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Monika

Jättefina lampor! Gillar även tapeten skarpt.

Ha det bra!

2009-01-05 @ 14:45:05
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

frän den var lampan i fönstret

2009-01-06 @ 23:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0