Utmanad

Jag har blivit utmanad av Malin. Utmaningens regler är följande:

Den som blir utmanad skriver ett blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skickar man utmaningen vidare till 8 personer som man utmanar.

Så här kommer mina 8 fakta/ (o)vanor. Jag börjar med morgonen för det är då jag har mina flesta ovanor.

1. Snozar alltid en till två gånger innan jag får mig upp. Har svårt att kliva upp direkt när klockan ringer.
2. Dricker bara kaffe hemma har svårt att äta när jag är nyvaken. Frukost blir senare på jobbet.
3. Måste alltid göra en extra koll att perkulatorn är av...
4. att locktången också är utdragen...
5. att dörren är låst . Måste känna på dörren att den är låst. Det är likadant på jobben om jag är den sista att lämna kontoren.
6. Har ofta något projekt på gång oftas är tankarna på något nytt innan jag är klar med det jag håller på med.
7. Vill planera i förväg så jag vet hur mycket tid, material eller annat som kommer att behövas.
8. Tillslut kommer jag till min största ovana, jag snusar.

Jag skickar utmaningen vidare till alla som känner för att ta sig ann den.



Lite vidare ska jag berätta vad vi håller på med här hemma. Maken sätter uppr lister och jag målar spikhuvuden och täpper till skarvar med målarsilikon som jag sedan målar över. Här kan man se att både taklist och dörrlister har kommit på plats. Det tar tid för vi pausar och ser skidor mellan varven.
I afton blev det ingen utegrillning som planerat eftersom det blåser så mycket ute. Det fick bli en bastu innan maten istället.

Kommentarer
Postat av: Åsa

vad flitiga ni är !!!

Mysig bild på byrån å spegeln !

Må så gott :-))

2009-02-22 @ 17:44:14
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Nilla

Kan det vara mamma som har påverkat dig om alla kontroller av spisen och dörren mm. Jag känner igen mig ;) kramiz lilla systeryster

2009-02-22 @ 21:14:04
Postat av: Malin

Du låter som "den typiska hemmafixaren". Ett nytt projekt på gång hela tiden. Då förstår jag varför det går så fort framåt för er hemma!

2009-02-23 @ 23:02:51
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0