Dagens fynd

Idag passade jag på att gå en liten sväng på stan. Jag var in på affärer som jag inte besöker så ofta. På den först affären blev jag sugen på ramarna som man sätter in sina gamla vinylskivor i så att de blir som tavlor. Men priset var lite väl mycket så det är något som får hamna på min önskelista. Sedan var jag in på en loppisaffär. Där gjorde jag ett fynd tycker jag. Det är en glöggkaraff med ställning för värmeljus från Boda Nova för endast 30 kr.



Jag har 24 st små glöggglas men ingen karaff så den här kommer att användas nästa år. Jag skulle bara ha hittat en till så att man kan ha en för alkoholfriglögg och den andra för vinglögg. Det är bara att hänga en etikett runt halsen med vilket alternativ som är i karaffen. Men nu åker den in i ett skåp och får stå där till advent.

Har även varit och tittat på soffor och det finns de som gärna får flytta in till oss istället för de vi har nu. Jag tror jag ska göra en ny kategori som heter önskelistan eller det vill jag ha. För just nu hittar jag så många saker jag skulle vilja ha. Igår var jag in på Duka där jag tidigare (i december) hade sett en trappstol som jag skulle vilja ha. Jag fick pengar av min mamma till födelsedagen så nu tänkte jag gå och köpa den. Men dom har slut och dom kommer inte heller få hem den för den har utgått ur deras sortiment. Men som tur var finns det kvar en i Luleå så på torsdag skulle den nog komma. Men den hade en skada så jag får se hur den ser ut om det gör något eller inte. Så jag håller tummarna för att skadan inte ska vara så synlig.

Kommentarer
Postat av: Annah

Vilket fynd! Jag har en likadan, men den köpte jag på Duka för många år sedan. Jag använder den hela året. Då inte glöggen är i den så använder vi den till te på kvällen.

Kram Annah

2009-02-04 @ 06:38:17
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

tur du hadde med glöggkannan. Hoppas stolen inte har så stora skador. kram från mig

2009-02-04 @ 16:09:53
Postat av: Maria

Vart har du hittat den? ...men det var förmodligen den sista för det priset....

2009-02-05 @ 15:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0