Tredje advent

Äntligen börjar orken återvända. Under veckan har jag varit till frisören och blivit julfin i håret. Varit på två julbord. Det första var i onsdags då vi var med ena jobbet på Medlefors och åt deras goda julbord. De har så mycket gott att välja på att man äter allt för mycket. Sen kan man inte låta bli deras efterrätter så man proppar i sig ända upp till öronen. Det andra var i gårkväll då svärfar bjöd på julbord. Jag tror jag åt lika mycket denna gången också. 

Här hemma har lite mer julpynt kommit fram bland annat tygtavlan.

 

Makens julbock med belysning som mina stickade tomtepar rider på.





En julgran som är klädd i vitt har kommit upp i uterummet. Men jag är inte klar med den ännu för jag har ingen toppstjärna. Var och sökte en igår men hittade ingen så jag får söka vidare. Jag kan visa en liten glimt av den och då på mina söta plåt änglar som hänger i den och dinglar med sina ben.





Maken klagar på mitt val av gran. Han tycker den är ful men jag tycker den är bra inte för stor.

När jag var på julmarknaden förra helgen så var jag in på Lanthandeln och såg något fint men det var så lång kö att jag beslöt mig för att åka dit senare. I fredags så var jag dit och köpte dessa zink saker till mig själv.



En julgrupp står nu mera också på bordet. Den går som allt annat denna jul i vitt.





I morse så stälde jag väckarklockan på 7 så att jag skulle få se luciamorgonen på tv. De sjöng så bra men jag råkade somnade in mot slutet så jag såg inte hela programmet. Idag har jag bakat saffransbullar och gjort en chokladsockerkaka som ska bli grunden i ett julgodis. Annars har jag handlat och slagit in lite paket i veckan. Det var lite om min vecka som har gått. Ha det.  


Kommentarer
Postat av: Sandra

snart kommer jag hem så får vi baka massa julgodis! :)

2009-12-14 @ 22:58:46
Postat av: Linn

GOD JUL

Hoppas ni får en toppen jul



Hälsa Kim!

2009-12-22 @ 14:34:05
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Grannen K

Zinkhjärtana var ju underbara!

Ha ett gott slut och ett Gott Nytt År!

2009-12-30 @ 21:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0