Julhelgen

Nu är julhelgen över och jag ska äntligen sätta mig ner och göra ett inlägg. Sedan sista inlägget så har jag haft födelsedag med tårta och en massa fina presenter. Allt från morgonrock till postlåda i plåt har jag fått. Jag kan visa er den fina plåtskåpet för förstahjälpensaker som jag fick av maken och barnen.



I den har jag nu samlat alla plåster, huvudvärkstabletter och annat som kan behövas. Toalettdörren har fått en skylt vilket jag var förvånad att maken kommerihåg att jag har önskat mig.



Vi har även fått hem soffan det tog en hel dag med att först hämta den från möbelaffären i Byske för att sedan sätta ihop den här hemma. Den är stor och skön och nu ryms hela familjen liggande i soffan. Jag var den första som somnade i soffan. Det var redan första kvällen.



Men vi har inte bara myst i soffan vi har även ätit en massa godsaker. Sen dottern kom hem från Luleå så har hon lagat en hel del julgodis och annat för att ha till julen och glöggen. Så här ser vårat godisbord ut idag.



De fyra sorterna som är till glöggen finns inte med på bild. Men tar det slut så har vi en hel korg fyld med godis som vi fick till jul. Det var så mycket annat godis då att vi har inte börjat äta ur den än för nu.

 

Nu kommer barnen in efter en promenad med hunden som dottern sköter om nu under julledigheten. Så jag får återkomma senare med mera bilder från julen. Ha nu en fortsatt gott slut på året.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

var har du köpt våningsfatet?

2010-01-04 @ 22:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0