Takläggning

I helgen har vi varit och hjälpt svärfar lägga nytt tak på uterummet i hans stuga. Vi och vi det är mest maken som har jobbat. Jag har försökt att hjälpa han med kapning och annan hantlagning. Så det har inte hänt så mycket här hemma under denna helg. Vädret var inte det bästa men det regnade inte. Natten mellan fredag och lördag var det kraftig nederbörd så vi fick vara glad att det kom under natten. Har varit och tittat på lite nya kuddar och plädar till soffan men jag är lite osäker ännu så jag avvaktar. Lite nya snittblommor hit hem blev det innan helgen. Nu finns det inte så mycket att ta in från trädgården längre så det fick bli från Buketten istället.



Nu väntar symaskinen på att trampas igång ifall gardinerna ska bli klara den här hösten. Tyget har redan legat i några månader. Ha en fortsatt bra vecka.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag och Elin kommer jätte gärna förbi någon dag :) Skulle vara kul och se hur erat hus ser ut från insidan. Man får iaf mycket inspiration av att vara här och kika.

2009-09-02 @ 22:37:52
URL: http://jenniebrannstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0