Höstnytt

I våras köpte jag gardintyg när vi var på Ikea och i tisdags så klippte jag till längderna. Så nu kan jag sätta igång och sy nya höstgardiner till vardagsrummet. Det ska bli vanliga raka längder från tak till golv.



Just nu har dom en kampanj på Hemtex (tag tre betala för två) där de visar kuddar och plädar i liknande färg. Jag var påväg dit på lunchen men kom på att tygprovet låg hemma så jag får gå dit imorgon istället. Har redan stoppat tygprovet i väskan så det inte ska glömas bort.

Har varit ut och tagit kort på trappen som vi har hållit på med de senaste dagarna. Så här kommer en osminkad version med formen kvar på översta steget sand och annat bråte på trappstegen och runt omkring. Så håll tillgodo.



Från andra sidan där trappen svänger.



Nu är bara resten av verandan på framsidan kvar så vi är inte utan arbete hemmavid.

Ha en fortsatt bra kväll.


Kommentarer
Postat av: K

Hörde hur det gnisslade i cementblandaren häromdagen, blir fint det där.

Hade förresten "besök" av en bekant till er , eftersom Alltele lyckats släcka all Ip och tele för oss.

Ha en bra fredag!

2009-08-27 @ 22:12:02
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

fin rundning på trappen, blir härligt att sitta där för er och drika kaffe och se på dammen. Härlig färg på gardinen, har just varit på vera och köpt en kofta i nästan samma färg.

2009-08-27 @ 22:38:43
Postat av: Cornelia

Vilket härligt tyg, en mustig o härlig färg! Om det finns kvar på IKEA ska jag ha det i åtanke om jag får för mig och göra om i vårt sovrum, har fått en idé om att ha lila som accentfärg där ist :-)



Wowo vilken snygg trappa! Det kan inte ha varit helt lätt o få till den svängda delen! Ni kan få komma hem till oss o putsa vår vägg av avsats mellan vår altan o huset sen när ni e klara ;-) Jag bävar inför att göra det, tycker det e så svårt o putsa, o skitigt o kladdigt.

2009-08-28 @ 10:35:22
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Linn

Snyggt!!



Trevlig helg!

2009-08-28 @ 12:05:47
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Annah

Men kära värld så fin trapp! Ni är ju bara föööör händiga!

Kram Annah

2009-08-30 @ 10:56:59
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0