Första veckans höjdare

Jag är med i utmaning som heter Veckan höjdare och som startar nu i maj. Det är bloggen I mitt gröna hjärta  som har kommit på denna utmaning och så här skriver hon om den:
Sommaren närmar sig och det är, som ni vet, tusen saker som ska göras i trädgården. Jag tänkte att vi på söndagar skulle dela med oss av det vi är mest stolta över att ha fixat under veckan. Det kan vara en rabatt som rensas, en balkonglåda som planterats, ett plank som målas, ja helt enkelt något "sommarfix" som ni kan dela med er av. Men ingen prestige, det kan lika gärna vara en blomma som slagit ut eller ett frö som grott och som ni är extra stolta över och vill visa oss andra.
Med andra ord - veckans höjdare!

Jag vet att det inte är den första söndagen i maj ännu men jag kan inte låta bli att starta redan nu. Jag bor på gränsen till zon 6 men vi räknar oss till zon 5. Snön har ännu inte smält utan det är pågång och där snön har tinat är det blött fortfarande. Men vissa rabatter har kommit fram bl a den mot garaget och idag får jag se att alliumlöken har börjat att växa och är ca 7 cm.



Den har mer knoppar men de andra var bara 1 cm långa så de syns knappt. Jag vill inte ta bort löven från rabbaten för dom skyddar mot kylan. Det är fortfarande minusgrader på natten. Så det här är min höjdare att det har börjat att växa i rabatterna  Så det är min veckas höjdare och till nästa vecka hoppas jag att vi ska få komma igång med krattning och annat trädgårdsfix och att all snö ska ha tinat bort.

Kommentarer
Postat av: I mitt gröna hjärta

Klart du får börja redan nu! Här i söder har det växt enormt de senaste dagarna och mina allium har fått knoppar!!! De är så fantastiska när de väl slår ut, riktiga höjdare!!! ha det bra!

Jenny

2009-04-26 @ 18:37:03
URL: http://www.imittgronahjarta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Helt otroligt underbart då de första sommartecknen börjar visa sig. Lyckan är total!

Kram

2009-04-26 @ 20:37:18
Postat av: karina

Härligt! Snart är det sommar!

2009-04-26 @ 20:38:52
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Annah

Asch då....förra mailet var från mej.

2009-04-26 @ 20:38:54
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilket bra initiativ till utmaning! Kanske också hakar på där om jag kommer ihåg vill säga... Kul att lyfta fram lite positiva saker i ens vardag. Känns som man (jag) ofta tänker på allt man borde ha gjort men inte hunnit med istället för att uppmärksamma bra saker.



Ha en trevlig Valborg!

2009-04-29 @ 08:30:36
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0