En rejäl avhyvling

Igår fick jag en ordentlig avhyvling och som resulterade i blodiga spår. Ni kanske undrar vad som har hänt. Så kan jag berätta att jag var och fick fotbehandling igår för mina hälsprickor. Jag har tidigare bara varit på pedikyr utomlands men nu kände jag att det var dax att uppsöka en här hemma. Jag har problem med mina hälar som jag får sprickor i. Dom har förvärrats på senaste tiden och sen förra helgen har en spricka blivit så djup att det har börjat blöda så jag sökte hjälp. Så nu sitter jag här med mjuka fötter men behandlingen gav mig två sår en under foten som gör lite ont när jag går den andra är sprickan som blöde sen tidigare. Jag fick även lära mig att man inte ska slipa fötterna ofta utan högst var fjortondedag.  Så nu blir det fotbad en gång i veckan med några droppar olja i och fotsaltet ska kastas för det är inte bra för mina fötter.  Det var inte så dyrt med tanke på att behandlingen tog över 1 timme, det kostar mer att gå och klippa sig. Så jag bokade en till tid för behandling om 6 veckor sen ska jag nog klara mig själv.

Det blev även nya blommor inför helgen även om de ljusgröna nejlikorna fortfarande är fina som jag köpte den 20 mars.
Jag gjorde en mindre grupp av dom och kastade dom rosa som hade vissnat så här blev det.



Blommorna jag köpte igår gjorde jag en påskgrupp av som jag hoppas ska stå sig över påskhelgen. Så det blev att duka lite påskigt till gårdagens middag. Så här blev gruppen.





Idag ska jag leta efter påskpyntet som jag inte vet var jag har lagt så det blir att slita och riva i kartonger på vindan. Hittar jag igen fjädrarna så blir det att ta in ris och pynta. Annars är vädret inte så bra så det blir inte att sitta ute och njuta av solen utan det får bli kakling innomhus istället.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha en trevlig kakel-helg ;-))

2009-04-04 @ 10:25:19
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: pia

jaha...lillasyster nilla...hmmm, jodå jag vet nog vem det är, hon hälsar alltid när man träffar henne på staaan, kul m såna människor som kommer ihåg en;)Hennes man var väl vår tränare ett tag åxå?!



Ha en skön helg:)



Ta hand om fossingarna/kram

2009-04-04 @ 11:44:11
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: K

Vad påskfint du gjort!

Ha en fin lördagskväll!

2009-04-04 @ 18:02:09
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin dukning du har gjort! Det blev jättefint med ljuslyktorna och de gula ljusen i.



Kram Malin

2009-04-05 @ 23:39:47
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Va duktig du e på o hålla snittblommor vid liv! Mina håller bara ett par dar, max en vecka, o jag försöker ändå göra som man ska.



Påskgruppen va jättefin!

2009-04-06 @ 19:43:45
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0