Ombesiktning

Idag torsdag har jag min lediga eftermiddag då jag brukar passa på att göra ärenden. Idag var det dax för besiktning av bilen allt gick bra tills det var dax att lossa på dragkroken, den satt som sten. Resultatet blev ombesiktning. När jag kom hem så tog maken loss den direkt och smörjde upp den så det är bara att åka tillbaka och visa upp det hela igen, helt onödig kostnad kunde ha köpt något annat för det. Varför har man en dragkrok som går att ta loss vi tar väll aldrig bort den utan den sitter pall hela året förutom på bilprovning, Måste försöka komma ihåg det till nästa år att lossa och smörja innan besiktning,


Här syns den den lätt rostiga eländet som ska besiktas igen.

Har även varit och tagit bort stygnen på kinden. Fick en praktikant som studsade av lycka för att få ta bort dom. Praktikanten drog sönder skyddshandskarna i sin iver att få ge sig på mina stygn. Ärren ser bra ut det kommer nog inte att synas det ser ut att läka bra. Distiktsköterskan trode jag hade varit till Umeå och gjort det för att det var så snyggt gjort. Det känns bra när det är i ansiktet. Sen var det veckohandlingen som skulle göras. När man ska handla för en hel vecka blir man ganska slut på förslag och går på rutin om vad som brukar gå åt. Det får bli en skärpning när det blir lugnare med planerad matsedel för veckan.

Nu håller jag på med att spackla i taken i sovrummen. Jag spacklar tunnare så det torkar och tar det en gång till istället där det har sjunkit in istället för att slipa bort ett tjock lager med spackel.



Igår blev det inget inlägg för jag hade fullt upp på att beräkna och göra en lista på vad vi ska köpa på Ikea. Vi ska till Haparanda  i helgen så man vill att allt ska bli rätt och inte missa något. Jag vet att vi kommer inte att kunna köpa allt som vi ska ha men vi kan i alla fall ha sett på det så att det är ok att beställa senare. Ha en bra kväll.
   

Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj vad ni har hunnit sen i söndags. Kul att se taket uppe. Hoppas det gick bra att spackla med armarna i vädret. Det kan nog bli lite träningsvärk i morgon gissar jag. Kramizar/ lilla systeryster

2008-09-04 @ 20:57:55
Postat av: Sandra

Ni är så duktiga och sjunger så fint för mig! Själv sitter jag och väntar på lunne, iken och berra som kommer för att fira mig, plus några från klassen, vet dock inte vilka det bli ännu! Dagen till ära åt vi lax,potatis, dijonsenapssås och sallad, faktiskt riktigt mumsigt! Kom ihåg att kolla skrivarsladden! Puss och kram!

2008-09-05 @ 18:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0