Golven är påbörjade

Nu har gubben börjat att lägga in golv i huset. Det känns som om vi närmar oss inflyttning. Hallgolvet är lagt det ska bara fogas och det är min lott så jag ska göra det vid lämpligt tillfälle. Jag tänkte vänta tills barnens badrum är lagt så att jag tar dom rummen samtidigt när man är på gång. Som svar till Anna  hallgolvet är ett blankt (polerat) svart stengolvt det kommer även vara samma golv i badrummen och tvättstugan.
Nu håller Herr Duracell på med att lägga golven i sonen och vårat sovrum.  





Det är ett laminatgolv ett klickgolv och han är så nöjd med att det är så lätt att lägga.

Jag håller på med att måla, just nu är det i dressingroom/walkincloset som jag målar väggarna. Vi kommer att sätta upp Pax garderober länst väggarna och där dom inte täcker väggarna ska vi tapetsera. Varför måla då? jo för om man skulle vilja ändra så finns det ialla fall en vit vägg bakanför garderoben.



Annars väntar jag på att få gå till massören och få höften fixat. Jag ramlade på söndagsmorgonen och slog i sidan det var morgonfrosten och en hal fläck som jag inte såg så plötsligt låg jag bara på marken. Jag känner att jag blev lite sned och stel efter fallet men det är inget större fara. Det var allt från mig ikväll ha det bra.  

Kommentarer
Postat av: K

Det kommer att bli dösnyggt med de golven.

Herr Duracell var ett bra och väldigt passande namn, var får han/ni all energi och ork ifrån??

Hoppas du får till höften.

Kram!

2008-09-23 @ 20:56:17
URL: http://husetpabacken.blogg.se.
Postat av: Å

Himmel vad ni är flitiga !!!

Å fint blir det :-))

Ha en bra dag !

2008-09-24 @ 07:00:02
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Annah

Så fint det blir! Och en Walkincloset.....så underbart att ha!

Hoppas du kryar på din höft!

Kram Annah

2008-09-24 @ 07:04:33
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hörde av mamma att du hade ramlat. Skönt att du inte slog dej alltför illa. Hoppas jag får möjlighet att komma fre morgon, det vore jätte kul att montera lite. Kramizar lilla "systeryster"

2008-09-24 @ 21:16:44
Postat av: Eva

oj vad ni jobbar på, som flitiga myror. Såg att ni lägger in likadant golv som jag har på övervåningen, jättefin färg tycker jag.

Jaha så du har fått sett färgsättningen, hoppas hon var nöjd. Lycka till med renoveringen och krya på dig

2008-09-24 @ 21:51:49
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Eva

oj vad ni jobbar på, som flitiga myror. Såg att ni lägger in likadant golv som jag har på övervåningen, jättefin färg tycker jag.

Jaha så du har fått sett färgsättningen, hoppas hon var nöjd. Lycka till med renoveringen och krya på dig

2008-09-24 @ 21:52:58
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

Du får ta fram broddarna du fick av mamma så du inte ramlar igen, fina golv blir det.

2008-09-27 @ 10:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0