Gardin funderationer

Jag har lånat hem lite gardin prover för att se vad som skulle passa i vårat sovrum. Det är ju en lite svårt att hitta samma rosa färg som väggarna. Dessa tygprover tycker jag att det finns många färger att välja på så att kanske någon skulle bli bra.



Men något som var samma färg som väggarna fanns inte så jag får gå på den ljusa randen i fondväggen istället och då fanns det lite allternativ att välja på.



eller...



kanske...



Skillnaden mellan dessa tyger är att de ena tyget har mer lin och är lättare vilket ger en skirare gardin.

Det lutar åt den som består av 79% lin och 21% bomull som väger 110 g/m2 det andra tyget består av 58% lin och 42% bomull och väger 160g/m2. Båda är 150 cm breda och tillverkas av Svensson Markspelle.



Inget är bestämt ännu men jag vill vara ute i tid. Gardin tyget som jag hade tänkt ha i dotterns rum är nu uteslutet eftersom det blev blommiga tapeter i hennes sovrum så där måste jag också hitta något nytt. Men till att börja med så kommer vi att sätta upp rullgardiner så det är inte så akut utan det kan jag välja om något halvår eller så.

Nu ska jag fortsätta med att kleta på tätskikt i badrummet så det är klart när Herr Duracell kommer hem från sitt jobb. Han jobbar i helgen men snart är det slut om det vilket jag tycker är skönt. Ha en bra lördag denna soliga dag.

Kommentarer
Postat av: Annah

Vilka härliga färger!

Jag tror att det blir bra med ljusa gardiner då ni har ganska mycket färg på väggarna.

Klokt val!

Ha en skön helg!

Kram Annah

2008-09-21 @ 07:10:13
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

jag tycker att en ganska skir gardin skulle vara fint just när det gäller sovrummet.

2008-09-21 @ 11:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0