Dottern fyller år

Idag för 19 år sedan förändrades mitt liv, jag blev mamma. Mamma till ett litet flickebarn på 3700 gram och 53 cm lång. Detta hände 01.50 för exakt nitton år sedan. Det var vårt första barn och det första barnbarnet på båda sidor så spänningen var stor. Vi åkte in på BB på söndagen och det hann bli tisdag innan hon föddes. Att hålla det hemligt var omöjligt eftersom de närmaste hade telefonkontakt och körde runt parkeringen på Lassa för att kolla om bilen stog där eller inte. På måndagkvällen kom barnmorskan in och frågade om vi ville tala om att vi var där eftersom oroliga närstående hade ringt dit och undrat varför vi inte hördes av om det var något fel.  Att få upp det lilla knytet efter två dagars värkar var underbart och värt varenda sekund. Att få se detta underbara barn (i våra ögon) växa upp och utvecklas till den hon är idag har gjort oss oerhört stolta som föräldrar.  Det här är första året vi inte kan fira hennes födelsedag tillsammans eftersom hon har flyttat hemifrån och vi kommer först på söndag att åka till Luleå ( på hennes önskemål nollningsveckan pågår). Jag vet att hon kommer att bli firad av sina gamla och nya kompisar i kväll. Så skär det ändå i hjärtat att inte få ge henne en kram idag på födelsedagen.  Vi ringde tidigt i morse och sjöng för full hals så jag hoppas hon också känner att vi vill fira henne stort idag.

Kommentarer
Postat av: K

Hälsa och gratta, eller så kanske hon läser detta själv;) Grattis!!

2008-09-06 @ 18:18:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack mamma!

Bli så glad när jag läser det här, jag älskar er! Puss

2008-09-07 @ 16:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0