Blommor

Jag håller på att stöka och pyssla med att tömma olika ställen där vi har förvarat saker. I går var det växthuset tur, jag har förvarat lite blommor där och nu tog jag in dom som har överlevt. Visst ser de ut som det har varit tufft för växterna med direkt soljus och hetta under sommaren och nu kylan. Vattningen har det också varit lite si och så med så jag får vara glad att det är några överlevare kvar. Men jag har inte tänkt att ha så mycket blommor inomhus så det gör inget att jag inte har så många. Sedan har en liten fågel viskat att Buketten kommer att ta hem nya sorters blommor som vist var jätte fina, så man kan ju hitta något nytt om det behövs mera blommor. Här är bilder på några kämpar.







Det här är ingen blomma men en ljusbricka med ett sagotema. Kan ni gissa vad det handlar om?



Ha en bra söndag och glöm inte bort att ställa om klockorna till vintertid.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Åååå vad jag gillar den grodan ,den är störtskön.

Ljusbrickan blev jätte fin. Med insperation från dig så har jag gjort en egen ljusbricka med mossa och diamanter från blomsterlandet. Kramizar/ lilla systeryster

2008-10-26 @ 16:42:01
Postat av: Åsa

Finfin ljusbricka !!!

2008-10-26 @ 18:37:23
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Malin

Vår hanne är faktiskt ingen raskatt utan en härlig blandning av Russian Blue och Norsk skogskatt (iallafall vad vi tror oss minnas). Supersvårt att gissa om man inte har en aning.



Gillar ljusbrickan du har gjort =)



Kram Malin

2008-10-26 @ 19:50:10
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: stora syster yster

Fina arrangemang. den vita kronan var snygg

2008-10-27 @ 17:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0