Prickigt

I går var jag till frisören och blev lite ompysslad. Först ögonbrynsplockning och färgning, att få hjälp med det är ett måste sedan jag började behöva glasögon när jag ska se något på nära håll. Det var något som hände när jag passerade 40, dottern pratar om förslappade ögonmuskler. Det låter inte så upplyftande att man även ska förslappas i ögonen efter 40. Gubben har också börjat klaga på att han har börjat se sämre när han ska läsa (fyllde 40 förra året). Min gubbe är tre år yngre än mig så han har alltid haft så roligt åt mina första grå strån tills han fick själv och likadant var det med synen.

Efter ögonbrynsfixet var det hårets tur jag blev nöjd med klippningen och till helgen ska jag få hjälp att färga håret. När jag efter arbetsdagens slut kom hem så var jag just på gång med att börja måla när jag fick syn på eländet. Våran katt fan hade varit uppe på bordet i vardagsrummet och spytt upp värdens hårboll på mitt nya gardintyg som jag håller på att sy. Så kvällen fick ägnas till tvättning istället för målning och annat fix.

Gubben har börjat att tapetsera i tvättstugan men han missade lite i mönsterpassningen. Men klagar jag får jag göra det själv så jag är så nöjd med hur det blev.





Bänkskivorna har kommit så nu börjar det vara hög tid att bestämma oss för vilket kakel vi ska ha i köket. Har varit och lånat hem två allternativ jag tror redan det är klart vilken det blir men ni kan få se vilka vi funderar på.



Båda är vita matta den mindre är 2,5 x 5 cm och den fyrkantiga är 5 x 5 cm.
Det var allt från mig ikväll, ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin tapet !!!

2008-11-20 @ 19:03:51
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Karina

haha, vilken himla osis att katt*** ska spy på tyget. Kunde han inte gjort det nån annanstans...

Båda kaklena är fina. Svårt val!

2008-11-20 @ 20:10:11
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Annah

Rackarns också att katten varit framme.......

Snygg tapet!

Kram Annah

2008-11-21 @ 08:37:33
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Malin

Tapeten är verkligen jättesnygg. Så diskret men ändå så händer det något. Den hade jag också kunnat tänka mig hemma.



Ha en bra helg!

2008-11-21 @ 20:32:45
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: stora syster yster

Du pratar bara om de vita vad är det för färg på det mörka kaklet? har du skippat det redan? svårt att välja så här man behöver nog se det på plats. Har ni tänkt kakla ända upp till taket.

2008-11-24 @ 23:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0