Mera kök

Nu har vi fått bänkbelysning i köket.  Det är satt under skåparna samt på båda sidorna av halvväggen (bardisken).



Men det är en hel del jobb kvar innan köket är klart men det börjar att likna något och det är så mycket bättre att tillaga mat i nu när bänkskivorna ligger där dom ska. På utsidan av halvväggen eller bardisken (vet inte vad jag ska kalla det för) ska vi fortsätta med golvet upp på väggen.



Vi får se hur mycket vi hinner i veckan för nästa helg kommer inte ägnas åt bygget kan jag säga utan då väntar bara en massa trevligheter.
Jag är fortfarande lite styv i nacken och har lite svårt att sova hittar ingen bra ställning för att huvudet. Gick och la mig vid nio i går kväll för att vakna vid ett när frysen stod och larmade. Vet inte varför den plötsligt gick ner i temp och när vi köpte den hade vi ingen anning om att det gjorde sådana saker. Jag hoppas det här var första och enda gången den gör något sådant. Maken tycker jag ska skaffa fryssignalen till min mobil eftersom jag hörde den, jag brukar inte höra min mobil. Jag tror att det har blivit ett ljud som man inte vaknar till så som gubbens väckarklocka, den hör jag aldrig fast den står och ringer någon meter ifrån mig när jag sover.
Det blev ingen skyltsöndag för min del fast jag åkte ner till stan och såg alla som gick mot centrum. Jag åkte ner för att jobba lite istället och för att skjutsa dottern till sitt extra jobb. Annars håller vi på att tömma pannrum och garage på prylar så att ved och bilar ska få plats. Det var allt från mig ha en bra avslutning på denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilket härligt kök du kommer att få!

Så skoj att få planera sitt kök, annars finns det ju alltid nått att klaga på om det är gjort när man flyttar in.

Snyggt med spottarna.

2008-11-24 @ 12:29:03
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

snyggt med spottarna. skönt att det börjar gå vara i köket. besvärligt med larm på frysen för det är ju typiskt att det ska larma på natten, samma som med mobiler och trådlösa telefoner tar alltid slut batteri på natten.

2008-11-24 @ 23:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0