Julutmaning

Julutmaning

Jag har blivit utmanad med en riktigt julig utmaning av min granne K, så här lyder den:

1. Blossa eller någon annan glögg?
Blossa, finns det något allternativ?

2. Hackade eller hela nötter?
Hackade nötter eller flan om jag får välja fritt.

3. Adventsljusstake eller stjärna i fönstret?
Det blev svårt att välja, jag använder mig av båda sorterna (och inte bara en av varje) men jag får säga stjärna om jag måste välja.

4. Grön eller vit mossa?
Tidigare har jag använt vit mossa men de senaste åren har det blivit grön mossa. Så grönt får det bli.

5. Riktig gran eller plast?
Plast sen många år tillbaka.

6. Lussekatter med eller utan saffran?
Självklart ska det vara saffran i lussekatterna.

7. Lussekatter med eller utan russin?
Med såklart och djupt in petade så dom inte är hårda och brända.

8. Julen vill jag läsa om i......
Nån fin inredningstidning med mycket inspiration gällande juldekorationer och någon bra mattidning med allt från mat och dukning till godis.

9. Julgröten äter jag helst med.....
Kanel och mjölk och till en smörgås med julskinka och senap.

10. Köttbullar eller prinskorv?
Köttbullar om jag måste välja.

11. Vitt eller rött när jag dekorerar?
En blandning men det har blivit mer i vitt de senaste åren.

Nu är det dax för att skicka utmaningen vidare och efter 6 timmars fogning i tvättstugan så skickar jag den vidare till den som känner sig manad svara på frågorna. Nu är det dax för att inta ryggläge i soffan med chips, dipp och ett glas rött. Så ha en bra fredagskväll.

Kommentarer
Postat av: Karina

kul utmaning, ha en trevlig helg!

2008-11-14 @ 22:00:33
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ja tiden går så fort , snart är det advent .

Må så gott :-))

2008-11-15 @ 07:19:37
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Jaså ni kör plastgran , det gör vi med, trots att vi ju bor i skogen.

Ha en trevlig kväll!

Kram!

2008-11-15 @ 16:50:24
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: pia

just tusan! jag tror att jag åxå fick den utmaningen...bäst att fixa;)



Vad fint ni börjar ha det! Ni är duktiga!





Ha det mysigt!



kramis

2008-11-18 @ 20:51:55
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0