Söndag

Idag kom timmerbilen för att hämta de nerplockade stockarna. De kom tidigt jag var just uppstigen och hade just fått i mig morgonkaffet. Det tog inte så lång tid att lasta kanske 3 timmar med kafferast. Det går lätt när man har rätt redskap, de lyfte buntar med stockar med kranen på timmerbilen.

image88

Här vinkar vi farväl till huset som vi har bott i 20 år och barnen är födda och uppvaxta i. Nu drar det västerut till inlandet. Vi kommer nog att besöka husets nya ställe när vi har vägarna förbi eller tid att kolla läget. 

image89

Vädret som ni ser på bilden har varit växlande idag sol, hagel och regn. Nu hoppas vi på våren och sommaren.
Det var slutet på en händelse rik vecka. Det ska bli en lugnare vecka den som kommer vi behöver tid att rensa upp

Kommentarer
Postat av: K

Vi vinkade vi också=) Nu blir det spännande att se det nya. och ni vet vars vi bor om det skulle vara nåt. Ha en trevlig kväll! K

2008-05-18 @ 19:46:06
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Nilla

Man får faktiskt en liten tår i ögat när man ser huset fara, vilken symbol. Hoppas att ni hinner ta igen er lite nu coch hämta nya krafter. Massor med kramar från lilla systeryster.

2008-05-18 @ 20:40:22
Postat av: karina

Kul att timret återanvänds!

2008-05-18 @ 21:33:03
URL: http://byggoinred.blogg.se
Postat av: dotra

Hej då, exakt 11v sedan vaknade jag för sista gången i det som varit mitt rum hela livet, nu är hela huset borta. Känns konstigt men blir samtidigt kul med nytt!

2008-05-18 @ 23:54:51
Postat av: Stora systeryster

Oj så konstigt det ska kännas när man kommer uppför backen nästa gång. Hinner ni vila nu innan Plattan ska gjutas? kramar från oss alla!

2008-05-19 @ 00:28:10
Postat av: pia

Var till min pappa å hälsa på både förra onsdagen och i lördags så jag kikade upp mot ert håll när vi körde längs vägen...såg det sista av huset jag me alltså...ska bli kul att titta dit nästa gång vi åker till pappa, om det är ngn skillnad.
ha en trevlig vecka!

kram-kram

2008-05-19 @ 11:57:26
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Emelie Nilsson

Hejsan! Min mamma gav mig adressen till din blogg idag, kul att du lagt upp lite bilder då huset åker iväg. Hann ju bara vara hos er 2 dagar, skriver ju mitt examensarbete och det tar upp större delen av min tid!

Lycka till med det nya huset, blir spännande att se om man åker förbi ngn gång!

Ha de så gott!

Mvh Emelie Nilsson (dotter till husköparen)

2008-05-22 @ 23:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0