Grodor

Just nu är det full fart på grodorna i våran damm. Idag vaknade jag tidigt till fågelsång och grodkväkande. Det finns minst 20 grodor i dammen som håller på att lägga sina slembollar. Som tur är tycker jag dom inte är så läskiga bara dom håller sig där. Har råkat på någon groda när man rensar i rabatten och då har dom skrämt mig med sina plötsliga rörelser, tror att det är en råtta fyy.. för råttor. Så här ser vår nedre damm ut där grodorna håller till.

image42

Groda i närbild. Det är denna sorts groda vi har. De kommer hoppande upp efter vägen till oss.

image43

Annars håller jag på att flytta ut ur huset. Blommorna har jag satt in i växthuset och hoppas att de ska klara sig där. Det är igentligen maken som brukar odla tomater, gurkor och annat gott i den men i år har han inte tid med det. Så det får bli ett annat år.

image44

Det är maken som har gjort både bron över dammen och växthuset. Han är en händig man min make.
Ha en trevlig lördag nu ska jag sätta igång för dagen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

vilket tjusigt växthus !!!!! Ha en trevlig helg , hälsn Å

2008-05-03 @ 13:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0