Bilder på gamla huset

Förra veckan när köparna av timmerstomen var förbi efterfrågade dom bilder på hur huset har sett ut innan vi började riva. Jag lovade att se om jag kunde hitta någon bild, det är inte lätt när allting är nedpackat och undanstuvat. Den första bilden visar hur huset såg ut när vi köpte det för 20 år sedan. Figurerna är jag och gubben jag har varit tveksam om att visa bilder på oss men dom här känns avlägsna. På bilden håller vi på med vatten och avlopp eftersom det var något som inte fanns. Det fanns ingen väg upp till huset heller utan bara en gångstig.   
Största förändringen genom åren på huset utvändigt har varit bron. Bilden är tagen i juni 1988.

image111
Nästa bild är tagen någon gång mellan 1989 och 2000. Jag vet att vi byggde ny bro 1989 för jag var gravid om min pappa spikade för dörren på framsidan så jag inte skulle gå ut den vägen och ramla på magen. Det var första barnbarnet nu har det blivit ett antal till. Vi har även satte ny ytterpanel och gjorde en vit midja på huset om man jämför med den fösta bilden. Nu kanske ni förstår namnet backebo. 

image109
Sista bilden är från julen 2001. Här har vi byggt om bron igen men den är inte helt klar. Det saknas färg längst ner och inglasningen längst bort finns inte.
image110
Jag hittade inga fler bilder men det kanske räcker med dessa. Ha en bra tisdagskväll. 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

fint hus!

2008-05-27 @ 21:28:39
URL: http://bylovisa.blogg.se
Postat av: K

Ja visst känner vi igen den vyn, och huset. Sedan måste jag bara säga att sonen är en kopia av sin far , speciellt när man ser detta kort=) och dottern inte helt olik sin mor=)
Ha en bra dag!

2008-05-28 @ 07:37:56
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Nilla

Vilka snyggingar!!! Fatta så unga ni var när ni köpte huset. Jag ska kolla om jag har några kort liggandes. kramiz/ lilla systeryster

2008-05-28 @ 09:04:40
Postat av: Anneli

Svar till lilla syster: kolla om du hittar lite interiörbilder från övervåningen. Den hade vi rivit när dom var här och såg. På nedervåningen var fortfarande rummen kvar så där tog dom lite kort.

Kram från mig

2008-05-28 @ 13:59:57
Postat av: pia

...så jättekul att se! Åsså var ju ni så söta:)

kram

2008-05-28 @ 15:26:22
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Lisbeth Nilsson

Tack för de fina bilderna på det gamla huset. Vi har just fått bygglovet. Den stora timmerhögen ligger och bara väntar. GLAD MIDSOMMAR!

2008-06-20 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0