Vita blommor i min trädgård

Äntligen fungerar internet igen så jag kan börja med min trädgårdsvecka. Redan förra året började förbereda inför det kommande bygget genom att flytta blommorna från rabatten på fram sidan av huset. Det ser ut som om blommorna har klarat av flytten för jag har ännu inte saknat någon blomma. Den blomma som jag var mest orolig för är Trebladet.



Trebladet är en av mina favorit blommor, namnet kommer av att det är tre blad i blomman och i kransen just under och blad på stjälken. Jag har haft den i många år och den förökar sig långsamt, plantan består nu av 13 st blommande stjälkar. I mitt stenparti blommar det mer vita blommor.



På norra sidan av stenpartiet blommar Liljekonvaljer.



Jätteramsen är snarlik liljekonvaljen med små vita blommor.
 


Men även i dammen finns det vita blommor.



Veronikan är inte vit men den har en sådan härlig ljuslila färg och har börjat blomma nu så jag visar den också den växer på den västra sidan av stenpartiet.  



Jag har fler blommor som är vita men inte som blommar just nu. Det här var lite bilder från min trädgård i morgon ska jag visa min mammas trädgård om allt fungerar som det ska. 

Kommentarer
Postat av: K

Hej!

Jag tar gärna emot taklök. Tackar!

Vem vet när du kommer hem nån dag kanske det saknas annat vackert i trädgården....hihi...(skojar bara)

Nej det var inte i V det var i E hos O.P.

Men ska nog till V i morgon.Ha det gott! Kram!

2008-06-11 @ 21:34:38
Postat av: karina

Härligt med trädgårdsbilder. Vita blommor är verkligen stiligt!

2008-06-12 @ 20:37:59
URL: http://byggoinred.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

vad jag blir grön av avund på din trillium, själv har jag bara en blomma på min. Men för att göra dig lite evis så kan jag tala om att buskpionen har kommit upp ca 15cm, jag trodde inte det skulle bli någonting, men på 4 dar hade den plötligt växt 15 cm. många kramar från stora syster yster

2008-06-17 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0