Sista arbetsdagen före semester

Idag var det sista arbetsdagen före semestern skulle sluta kl 12.00 men den hann bli 14.00 innan jag kände mig klar för ledighet. Jag har tagit 4 veckor men kommer att besöka jobben någon gång i veckan så den tiden får jag ta igen senare. Sen var det hem och jobba på grunden, nu äntligen har det blivit bättre väder inte en enda droppe regn idag otroligt. Vi har börjat lägga värmeslingorna  vi ska sedan fästa dom ordentligt med strippor så dom inte flyter upp vid gjutning.



Gick en liten sväng i trädgården för att se vad som blommar och växer. Så här kommer lite bilder börjar med en ljusblå nästan isblå blomma som jag inte kommer ihåg namnet på. Den är på väg att blomma över



Sedan har aklejrutan börjat att blomma jag har den i vitt och i rosa, här är den vita



Kaprifolen står i knopp och det är en hel del så snart kommer det att dofta underbart. Den väntar nog på värmen.



Den rödbladiga björken har helt övergått till mörkröda blad. När bladknopparna brister så är bladen gröna efter någon vecka har bladen övergått till mörkrött. Den är i riskzonen om den kan stå kvar eller inte p g a  uterummet. Vi får se sen.



Jag har planterat rödbladiga mot gulbladiga vilket blir en fin kontrast  mot varandra, de förstärker varandras färger.   Annars håller gräset på att ta över i vår trädgård, antingen har det varit för blött att klippa eller så har vi inte haft tid att göra det. Jag gillar bladväxter och här har jag satt en krans av hosta (Funkia) runt vår grillplats. 



I år är min trägård inte som den brukar vara jag hoppas att den har tålamod och tar sig igenom denna sommar nästa år ska den få mer omvårdnad.

Kommentarer
Postat av: K

Hej granne!

Titta in på min blogg, jag har en utmaning till dej!

Kram!

2008-06-28 @ 21:43:34
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: K

Tjena du kan nog göra lite som du vill med utmaningen, tror inte det finns så många regler.

Du kan bara svara och lägga ut de och säga att vem som vill får ta sig an dem.

Blev du klokare av mitt svammel, bla bla...?

2008-06-29 @ 21:22:48
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej systeryster visst är det bra med perenner. Mina blommor har inte heller fått den omvårdnad dom borde i år, men förhoppningsvis finns dom kvar ett annat år när det kanske finns mera tid och bättre väder;) Fick hem sonen men nu har även han feber:( kramizar/ lilla systeryster.

2008-06-29 @ 22:32:02
Postat av: Åsa

Så fint det var med funkiorna runt grillplatsen !!!

Må så gott ! :-))

2008-06-30 @ 18:55:13
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med semmester, jag får vänta till mitten av juli. Oj vad dina funkior har kommit igång. Det ser ju ut att flyta på bra hos er. Hemma hos oss ser det ganska hemskt ut just nu gräsklipparn har gått sönder och lelle låna en åkgräsklippare men den kommer ju inte åt mellan alla rabbater och inte så nära heller där rabbaten svänger innåt,så nu är det långt gräs lite här och där. Jobbar ganska intensivt fram till semmestern så vi får se om man hinner göra så mycke ute som man skulle vilja. Kramar från stora syster yster

2008-06-30 @ 22:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0