Mammas trädgård

I dag ska jag visa bilder som jag har tagit hemma hos min mamma. Hon har inte så mycket gräs i sin trädgård utan den består mest av blombänkar och olika sittplatser. Det är härligt att ha olika platser att välja mellan beroende på om man söker sol eller skugga eller skydd från regn.

 

Brevid den här sittplatsen står ett träd i full blom.



Längst ner till höger i blommbänken blommar en krypande buske.



I mitten av blombänken blommar dubblapingstliljor.



Under en buske blommar dessa det är en av mammas favoriter.

 

Här syns lite mer av en annan blommbänk där det ännu inte har börjat att blomma så mycket men det finns gott om växter som kommer att blomma senare.



Vid entrén finns det olika tulpaner som välkomnar besökare.



Jag måste skaffa dom vita och gröna tulpanerna.



Men även vinteräppelträdet ståri blomm nu.



Det var lite från mammas trädgård jag kommer nog att återkomma till den någon annan gång. 

Kommentarer
Postat av: karina

åh, så fint. Blir nästan lite avis..Vill ha en sån trädgård..Nuu! Ha en bra helg!

2008-06-13 @ 21:42:56
URL: http://byggoinred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0