Takstolar

Det var lite små pyssel för gubben innan vi kunde börja med takstolarna. Det tog längre tid än beräknat så under den tiden passade jag på att börja måla ytterpanelen. Vi återanvänder panelen från huset vi rev eftersom vi gillar den och det var inget fel på den. Eftersom det gamla huset var rött och det nya ska vara vitt så målar jag panelen två gånger innan vi ska sätta upp den och sedan en tredje gång när den sitter på plats.



På eftermiddagen blev det dax att få upp takstolarna 4st blev det. Sedan var det stopp p g a pannrummet den befintliga byggnaden. Så nu när vi åker bort får gubben fixa med att ta ut ur pannrummet för takstolarna och förankra allting ordentligt.
 


Nu ikväll har jag haft lite fotvård inför kommande dagar. Jag hoppas på bra väder för jag har inte packat för regn, men man är ju inte gjord av socker om det skulle regna. Nu blir det inga mer inlägg förän för tidigast på torsdag så ha det bra alla mina besökare.   

Kommentarer
Postat av: Annah

Hej! Är ju ny beskare på din sida och ser att ni bygger hus. Oj, vad slitsamt, men kul antar jag! Ser med spänning fram emot husutvecklingen.

2008-07-07 @ 21:39:30
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: pia

Vad kul att följa ert bygge:) Ni är så duktiga!!! Bra att återanvända:)

Ha det gott!

kraaam

2008-07-08 @ 11:27:38
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

redan fått upp takstolarna nu går det undan. hoppas ni får det härligt i stockholm. Kram stora syster yster

2008-07-08 @ 17:48:56
Postat av: Nilla

Nu går det undan... varje gång man tittar in så har det hänt något nytt. Hoppas att ni haft det roligt i storstan och att du hittade någon spännande butik med inredning.Kramizar lilla systeryster

2008-07-10 @ 10:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0