Takläkt

Idag har det varit strålande väder jag började måla för att sedan hjälpa gubben med att sätta takläkt. Det går betydligt fortare om han ropar längderna till mig så mätar jag och kapar jag till dom och lyfter upp läktarna till han så slipper han gå upp och ner från taket. Det tar längre tid än vad man tror och vi måse iväg för att köpa mer läktvrke i morgon för det går en hel del virke.  



Så här ser det ut efter dagens arbete. Dom snedställda stagen ska tas bort men får vara kvar tills all takläkt är på plats de ger stabilitet. Jag har varit och gått längst upp på väggarna för att dra plasten lite darr i benen men det är bara att bita ihop, det går bättre och bättre med att vara i stegar och på höjder. 
Jag kan inte låta bli att visa en av mina favorit växter nämllgen  Blodtoppen som just har börjat blomma hos mig.



Den kommer att bli finare en annan som blommar rött i min trädgård är Pion.



Vi har även fått besked om att Dottern är antagen till Civilingenjörsutbildningen, Det var hennes första handsval så nu har hon 5-års Universitetsstudier att se fram emot. Vi föräldrar är glada att hon har valt att studera vidare och hoppas att hon ska orka med hela studietiden..

Kommentarer
Postat av: K

Bra gjort att balansera där uppe, jag tänker och vågar inte titta på när ni balansera där uppe,ta det försiktigt. Jag var nog rädd när din make balanserade på ert gamla hus och rev taket, fy 17.

Grattis "dottern" till kommande studier!

kram!

2008-07-12 @ 22:54:30
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Nilla

Grattis, vad kul att hon kom in. Jag gissar att även "morbror" kommer att bli glad att någon följer efter. Han har kanske en del tips fast det var ett tag sen han satt i skolbänken. kramizar/Lilla systeryster

2008-07-13 @ 12:21:26
Postat av: Å

Tjusig pion !!! Jag väntar å väntar att min ska slå ut , den har en knopp så någon dag slår den väl ut....:-))

2008-07-13 @ 14:47:49
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0