Otroligt men roligt

Vi har haft en vinranka i växthuset som inte klarade vintern trots att den ska klara av övervintring i zon  5.  Den har varit helt död inte en tillstymelse till liv. Den har bara stått i sin stora kruka i växthuset och tagit upp plats. Så när jag träffade en av våra vänner som talade om att dom har gjort om på sin uteplats. Så när hon beskrev vad som var gjort och vad som dom hade tänk sig så kände jag direkt att där skulle krukorna (vi hade 2 st ) passa perfekt. Nästa gång dom kom på besök så tömde vi krukan (den andra var redan tom) med vinrankan just utanför växthuset och skickade krukorna med vännerna. Nu efter en vecka med mycket regn och svalare temperatur om man jämför med växthuset så har den plötsligt fått liv.



Så vi får ta och stoppa in den i växthuset igen för vintern men ta ut den till våren så kanske den kommer igång tidigare. Idag har det varit strålande sol och jag har målat hela dagen. Takplåten har också kommit så nu blir det att lägga plåt imorgon.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Kul. Man ska aldrig ge upp hoppet.

Har varit sugen på en själv, men inte vågat då jag inte har ett växthus, men det kanske inte behövs ;)

2008-07-25 @ 06:52:09
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Anna H

Så häfigt med en vinranka! Har varit sugen själv, men utan växthus och här i Norrland har jag aldrig trott att det varit en möjlighet.

2008-07-25 @ 07:19:00
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

Hejsan jag köpte ju en samtidigt som er men har haft den ute hela vintern mot södra väggen och den lever hade tillstymmelse till en klase innan vi for på semmestern men när vi kom tillbaka hade klasen blivit mycke glesare men den hade ju inte blivit vattnad på 3 veckor så det kanske beror på det.Har träffat några stycken här uppe i piteå som haft sina i flera år ute mot väggen och fått gått om bär, lättast verkar det gå med den röda staketdruvan.

2008-08-07 @ 18:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0